28 , ارديبهشت , 1403

دوره آموزشی ناظران فرش دستباف لرستان

دوره آموزشی ناظران فنی فرش دستباف برای اولین بار به همت شرکت شهرکهای صنعتی لرستان در استان برگزار گردید

 

 

بختیار رازانی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان در حاشیه برگزاری دوره آموزشی ناطران فنی فرش دستباف اظهار داشت : پیرو تشکیل شبکه نظارت فرش توسط خوشه فرش دستباف لرستان به منظور رسیدگی و ارتقا سطح کیفی تولیدات فرش دستباف در استان ، دوره آموزشی ناظران فنی فرش ، پس از نیازسنجی آموزشی از اعضای این شبکه ، مصوب و با حمایت مالی شرکت شهرکهای صنعتی لرستان برای اولین بار در لرستان برگزار گردید.

بختیار رازانی گفت : این دوره با هدف آموزش مهارت های کنترل تولید به منظور ارتقاء کیفیت فنی فرش دستباف از 27 لغایت 28 خرداد ماه سال جاری در حوزه نظارت و مرمت فرش دستباف، برگزار شد.

رازانی با تاکید بر اینکه لزوم نظارت بر اجرای دقیق استانداردها، ضوابط فنی و معیارهای فرش دستباف، نظارت دقیق و مستمر بر رعایت اصول ایمنی و بهداشتی کارگاه قالیبافی، پیشگیری از بروز برخی عیوب ناخواسته در حین بافت به منظور کاهش ضایعات تولید و همچنین جلوگیری از ضرر و زیان مالی به بافندگان، ارتقاء سطح آگاهی جهت همکاری در برنامه ریزی تهیه و تأمین مواد اولیه مصرفی با توجه به خصوصیات نقشه فرش و شستشو و نگهداری فرش دستباف از ضروریات این دوره می باشد. افزود: 35 نفر از فعالان فرش دستباف استان در این بخش، در دوره آموزشی حضور دارند که در پایان دوره پس از برگزاری آزمون گواهینامه آموزشی صادر خواهد گردید و پس از آن افراد برگزیده به عضویت شبکه نظارت فرش دستباف استان در می آیند..

رازانی افزود : شرکت شهرکهای صنعتی لرستان به عنوان کارفرمای پروژه توسعه خوشه فرش دستباف ، با حمایت مالی از دوره های آموزشی تخصصی در حوزه ارتقای سطح آموزشی بافندگان و تولیدکنندگان فرش دستباف داشته و پس از برگزاری موفق دوره آموزشی رنگرزی و ناظران فنی ، برگزاری و حمایت مالی از دوره آموزشی پرداخت و مرمت را در دستور کار دارد.

 

 

  

راه های ارتباطی

آدرس : لرستان خرم آباد، میدان 22 بهمن، بلوار ولایت،بلوار حج ،پلاک 51 
تلفن : 06633229007
کد اقتصادی : 411163636157
کد پستی : 6817773644
ایمیل : info@lorestancluster.ir